تعمیرات لپ تاپ گیمینگ ایسر

تعمیرات لپ تاپ گیمینگ یکی از تخصصی ترین کارهایی است که می‌تواند در نمایندگی ایسر در تهران کیفیت بسیار بالا و خدمات ویژه سخت افزاری و نرم افزاری از آن استفاده کنیم.

لپ تاپ های گیمینگ ایسر نیز مانند دیگر لپ تاپ های مخصوص بازی که در بازار از طرف برندهای مختلف تولید و ارائه می‌شوند دارای ساختار خاصی بوده و به همین دلیل تعمیرات آنها نیز باید توسط افراد متخصص و تجهیزات کاملا مناسب و پیشرفته انجام شود.

افزایش لپ‌تاپ‌های گیمینگ یک روند رایج در چند سال گذشته بوده است. به راحتی می­توان فروشگاه­های آنلاین مختلف را پیدا کرد که تعداد زیادی لپ تاپ بازی را می­فروشند. صنعت لپ تاپ­ های بازی در چند سال گذشته رشد کرده است. این بدان معناست که امروزه تعداد زیادی لپ تاپ بازی در بازار موجود است. با چنین قدرتی در دستان گیمرها، لپ تاپ­ های گیمینگ رده بالا به یک سرگرمی در بین گیمرها تبدیل شده­ اند.

آن‌ها نه تنها سرعت، بلکه کیفیت و عملکرد قابل توجهی را برای مقابله با آخرین بازی­ها ارائه می­دهند، به خصوص اگر مدل لپ تاپ گیمینگ شما ایسر باشد. لپ تاپ­ های گیمینگ ایسر یکی از بهترین لپ تاپ­ های گیمنیگ در سرتا سر جهان به شمار می­ آیند. با این حال این لپ تاپ­ ها مشکلاتی نیز دارند که گیمرها را با مشکل مواجه می­کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا با شما عزیزان در رابطه با انواع تعمیرات لپ تاپ گیمینگ ایسر و جزئیات آن بحث نماییم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

تعمیرات لپ تاپ گیمینگ ایسر

تعمیرات لپ تاپ گیمینگ ایسر

یکی از مهمترین ابزار هایی که برای تعمیرات باید به کار برده شود استفاده از تجهیزات مناسب و به روز برای برطرف کردن کامل مشکلات و تعمیر لپ تاپ ها می باشد.

با توجه به اینکه لپ تاپ های گیمینگ دارای ظاهر و همچنین سخت افزار خاص خود هستند، در تعمیر آنها باید از تجهیزاتی استفاده شود که به راحتی و بدون صدمه زدن به دیگر قسمتهای دستگاه مشکلات به وجود آمده از نظر سخت‌افزاری و چه از نظر نرم‌افزاری را برطرف نمایند.

به همین دلیل ما سعی کرده ایم در تعمیرات لپ تاپ گیمینگ ایسر که در مدلهای مختلف و با توجه به نیاز کاربران به بازار ارائه شده است از تجهیزات مناسب و کاملاً به روز و پیشرفته استفاده نماییم.

این تجهیزات به خصوص در زمان عیب یابی دستگاه باعث می شود تا فقط قسمت هایی که دچار نقص و خراب شده مشخص شده و دیگر قسمت هایی که هیچ خرابی ندارند در هنگام تعمیر دوچرخه خراب نشوند.

به همین دلیل است که تیم فنی و تخصصی مرکز برای تضمین کیفیت خدمات ارائه شده در انتهای تعمیرات به مشتریان مهلت تست می‌دهد تا از سلامت کامل و کارایی بالای دستگاه خود بعد از تعمیر اطمینان حاصل نمایند.

این موضوع در کنار سرعت بالایی که در تعمیرات لپتاپ گیمینگ ایسر وجود دارد می‌تواند مشتریان را برای استفاده از خدمات ویژه مرکز ترغیب نماید.

استفاده از نیروی فنی متخصص

تعمیرات لپ تاپ گیمینگ ایسر

همانطور که در بالا نیز اشاره شد لپ تاپ های گیمینگ ایسر از ساختار خاصی برخوردار هستند که ممکن است صدماتی که می بیند و همچنین مشکلاتی که برای آنها به وجود می‌آید که از نظر سخت افزاری و چه از نظر نرم‌افزاری با دیگر مدل ها تفاوت‌هایی داشته باشد.

یکی از عمومی ترین مشکلاتی که برای لپ تاپ های گیمینگ ایسر به وجود می‌آید خرابی قسمتهای مختلف سخت افزار این دستگاه از جمله قاب دور نمایشگر و کیبورد آن به دلیل استفاده نادرست و از ضرب دیدگی آب خوردگی است.

تمامی مشکلات سخت افزاری این دستگاه ازمایشگاهی که به آنها اشاره شد با استفاده از تجهیزات کاملاً به روز و پیشرفته البته نیروی فنی متخصص در این زمینه دوره های لازم را دیده و نسبت به این دستگاه ها آشنایی کامل دارد برطرف می‌شود.

در صورتی که هر کدام از این قطعات به دلیل صدماتی که دیده باشند تیم فنی و تخصصی مرکز نسبت به تعویض کامل این قطعات باید قطعات اصلی و اورجینال شرکت ایسر اقدام می‌کند.

از جمله لپ تاپ های گیمینگ ایسر که عملیات تعمیر و پشتیبانی آن به طور کامل در این مرکز انجام می‌شود می‌توان به لپ تاپ VX5-591G با پردازنده نسل هفتم شرکت اینتل و همچنین ۴ گیگ رم برای افزایش کارایی و سرعت در هنگام اجرای بازی های مختلف اشاره نمود.

این لپ تاپ از یک بدنه پلاستیکی با طراحی زمخت مخصوص لپ تاپ های بازی و البته با کیفیت و کارایی بالا بهره مند است که در کنار آن از یک پردازنده گرافیکی انویدیا GeForce GTX 1050  نیز استفاده شده است که ۴ گیگ حافظه اختصاصی برای آن در نظر گرفته شده است تا بتواند پردازش قوی و قدرتمندی را برای اجرای بازی های گرافیکی و همچنین نرم‌افزارهای طراحی مختلف روی دستگاه داشته باشد.

خدمات ارائه شده برای تعمیرات لپ تاپ گیمینگ ایسر

تعمیرات لپ تاپ گیمینگ ایسر

خدمات ویژه و متنوعی که در نمایندگی ایسر و برای تعمیر لپ تاپ های مخصوص بازی شرکت انجام می‌شود باعث شده است تا دغدغه‌های مشتریانی که از این سخت افزار ها برای کاربردهای مختلف استفاده می کنند به صورت کامل برطرف شود.

علاوه بر تعمیر و یا تعویض قسمت های مختلف سخت افزاری اگر لپ تاپ گیمینگ شما از نظر نرم‌افزاری نیز دچار مشکلاتی شده باشد می ‌توانید به راحتی و با استفاده از خدمات این مرکز تمامی مشکلات خود را برطرف نمایید.

مشکلات نرم افزاری مانند هنگ کردن دستگاه، عدم نصب درست سیستم عامل، نصب نشدن بسیاری از بازی ها و یا نرم افزارهای مختلف، عدم کارایی درست در اجرای بازیهای همزمان و غیره از جمله مشکلاتی است که در قسمت نرم افزاری تعمیرات لپ تاپ گیمینگ ایسر می توانید به راحتی برطرف نمایید.

بررسی نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر نشان میدهد قسمت های مختلف و مهم دستگاه مانند گرافیک و همچنین پردازنده مرکزی لپ تاپ از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و در صورتی که در هنگام تعمیر از افراد متخصص و تجهیزات به روز و پیشرفته استفاده نشود ممکن است صدماتی ببینند و به همین دلیل لپ تاپ شما علاوه بر کاهش کارایی دچار نقص های عمده ای نیز شود.

در برخی از موارد مشاهده شده که استفاده از تجهیزات نامناسب و همچنین عدم عیب یابی در سطح دستگاه قبل از انجام تعمیرات، مشکلات سخت افزاری متعددی را برای دستگاه به وجود آورده و باعث از بین رفتن کارایی آن نیز طور کامل شده است.

پس از استفاده از خدمات ویژه‌ای که از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در مرکز ایسر انجام می شود می تواند باعث افزایش کارایی دستگاه شما و همچنین کاهش هزینه‌های تعمیرات در آینده شود.

گرمای بیش از حد لپ تاپ

یکی از شایع­ترین و اصلی­ترین مشکلات و تعمیرات لپ تاپ گیمینگ ایسر گرمای بیش از حد آن است. این مشکل بسیار در این نوع از لپ تاپ­ های گیمینگ رایج می­باشد. دلایل اصلی رخداد این مشکل به شرح زیر است:

قرارگیری نادرست

محل قرارگیری لپ تاپ هنگام بازی باید روی سطح صاف باشد. بسیاری از ما لپ‌تاپ‌های خود را به اتاق خواب خود می‌بریم و در آنجا بازی می‌کنیم. برخی از لپ‌تاپ‌های ایسر دارای لوله‌های حرارتی در قسمت پایینی خود هستند و لوله‌های حرارتی پس از قرار دادن روی سطح نرم مسدود می‌شوند. هوای گرم از پایین کناره­ ها خارج می­شود در حالی که هوای سرد به داخل می­رود.

بهتر است لپ تاپ ایسر خود را روی تخت، مبل یا لحاف قرار ندهید، زیرا آن‌ها جریان هوا را مسدود می­کنند و هوای گرم داخل آن محبوس می­شود که می­تواند سیستم را بیش از حد گرم کند.

تعمیرات لپ تاپ گیمینگ ایسر

گرد و غبار به دام افتاده

با گذشت زمان، لپ تاپ­های گیمینگ ایسر گرد و غبار جمع می­کنند و ذرات گرد و غبار می­توانند به پردازنده، رم و سایر اجزای داخلی لپ تاپ گیمینگ بچسبند. مهم است که یک یا دو بار در هفته رایانه خود را تمیز کنید تا گرد و غبار از رایانه خارج نشود. این تمیزی شامل داخل و خارج می­شود.

اگر گرد و غبار بیش از حد روی پردازنده بنشیند، می­تواند سرعت پردازنده را کاهش دهد که باعث کاهش ظرفیت پردازش لپ تاپ می­شود.

سیستم خنک کننده معیوب

در لپ‌تاپ‌های گیمینگ ایسر فن‌های خنک‌کننده نصب شده است که برای خارج کردن هوای گرم از داخل لپ‌تاپ استفاده می‌شود. اگر این فن­ها معیوب باشند یا خیلی کند حرکت کنند، گرما را از لپ تاپ پاک نمی­کنند. هنگامی که این اتفاق می­افتد، لپ تاپ گیمینگ ایسر شما ممکن است برای جلوگیری از آسیب بیشتر، خاموش شود.

اما چگونه می­توان فهمید که فن­های خنک کننده به دلیل تجمع گرد و غبار مسدود یا مسدود شده­اند؟ ممکن است بشنوید که فن­ها شروع به تولید صدای عجیبی می­کنند، مثلاً اگر چیزی گیر کرده باشد و از چرخش آن جلوگیری کند. در این صورت می­توانید درب پایینی را باز کرده و فن لپ تاپ را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.

بازی­های فشرده سخت افزاری نصب شده است

اگر بازی‌های سطح بالایی انجام می‌دهید و پیکربندی لپ‌تاپ ایسر شما از آن بازی‌های سطح بالا پشتیبانی نمی‌کند، لپ‌تاپ شما در حالی که سعی می‌کنید به آن بازی‌ها برسد، در واقع گرمای زیادی تولید می‌کند. گاهی اوقات ممکن است لپ تاپ شما از انجام یک بازی خاص پشتیبانی کند، اما سعی می­کنید آن را در بالاترین تنظیمات بازی کنید، این عامل می­تواند منجر به تولید گرمای زیادی شود. بنابراین، سعی نکنید از لپ تاپ خود برای هیچ کار یا بازی­هایی که لپ تاپ شما پشتیبانی نمی­کند استفاده کنید.

تعمیر لپ تاپ گیمینگ ایسر

تخلیه سریع باتری لپ تاپ

یکی دیگر از مشکلات و تعمیرات لپ تاپ گیمینگ ایسر تخلیه سریع باتری می­باشد. عوامل مختلفی وجود دارند که می­توانند باعث تخلیه سریع‌تر باتری لپ تاپ گیمینگ ایسر شما نسبت به حالت عادی شوند، مانند:

  1. شما از صفحه نمایش لپ تاپ خود در سطوح روشنایی بالاتر از حد معمول استفاده می­کنید.
  2. لپ تاپ شما به چندین دستگاه جانبی متصل است.
  3. لپ تاپ در حالت عملکرد بالا بازی کار می­کند.
  4. بازی­ها و برنامه ­های زیادی در پس زمینه اجرا می­شوند.
  5. شما در حال استفاده از یک برنامه بسیار پر مصرف در لپ تاپ خود هستید، مانند یک نرم افزار ویرایش
  6. صفحه کلید با نور پس زمینه بیش از حد باتری را خالی می­کند.
  7. یک برنامه یا یک برنامه خراب است.
  8. تغییری در تنظیمات سیستم ایجاد شده است که باعث تخلیه باتری می­شود.
  9. سیستم عامل نصب شده خراب است.

اشکالات گرافیکی

یکی دیگر از مشکلات و تعمیرات لپ تاپ ایسر اشکالات گرافیکی می­باشد.  اگر لپ تاپ شما در نمایش گرافیک و ارسال آن‌ها به صفحه شما با مشکل مواجه است، ممکن است مشکل از کارت گرافیک شما باشد. اولین قدمی که باید بردارید این است که مطمئن شوید درایورهای شما به روز هستند.

درایورهای واحد پردازش گرافیک (GPU) نرم افزاری هستند که رایانه شما را قادر می­سازد با کارت گرافیک شما ارتباط برقرار کند. اگر مشکلات بصری دارید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید درایورهای GPU شما به روز هستند اگرچه توجه داشته باشید که در صورت ادامه مشکلات ممکن است لازم باشد درایورهای GPU خود را مجدداً نصب کنید.

برای نظارت بر دما، می­توانید از ابزارهای تشخیص رایانه شخصی استفاده کنید. در حین انجام بازی دمای کارت نباید از 60 تا 85 درجه سانتی‌گراد بیشتر شود. اگر به 90 یا 100 درجه سانتی‌گراد برسد، سیستم شما بیش از حد گرم می­شود. برای بررسی مشکلات، می­توانید کارت گرافیک خود را تست کنید. مصنوعات و سایر موارد عجیب و غریب بصری در طول آزمایش نشان می­دهد که کارت شما از کار افتاده است و باید تحت گارانتی یا در اسرع وقت تعویض شود.

اگر به نظر می‌رسد که گرافیک بازی شما دچار مشکل می‌شود، این احتمال وجود دارد که مشکل از خود نرم‌افزار باشد تا سخت‌افزار شما. مطمئن شوید که برنامه‌های بازی موجودی را که استفاده می‌کنید به‌روزرسانی کرده و با حذف نصب و نصب مجدد آن‌ها، مشکلات احتمالی خرابی را بررسی کنید.

تاخیر در بازی و هنگ کردن کامل

یکی دیگر از شایع­ترین مشکلات و تعمیرات لپ تاپ گیمینگ ایسر تاخیر در بازی و هنگ کردن کامل آن است. بسیاری از گیمرها از این مشکل رنج می­برند. دلیل این هنگی و تاخیر در بازی به شرح زیر می­باشد:

برنامه ­های زیادی در حال اجرا هستند

هر برنامه‌ای که روی سیستم شما باز می‌شود، برای ادامه کار به منابع داخلی و سخت‌افزاری نیاز دارد. اگر چندین برنامه و بازی در حال اجرا هستند، ممکن است لپ تاپ ایسر شما منابع کافی نداشته باشد؛ زیرا حافظه توسط تعدادی از برنامه­ ها استفاده می­شود. برای جلوگیری از این امر، توصیه می­شود که یک برنامه را در یک زمان اجرا کنید تا مطمئن شوید که لپ تاپ به دلیل اجرای چندین برنامه در یک زمان مشابه، فریز نشده است.

مشکلات درایور

درایورهای قدیمی یا آسیب دیده نیز می­توانند دلیل هنگی مکرر لپ تاپ گیمینگ ایسر باشند. اگر درایورهای ویدئویی که روی سیستم شما نصب می‌شوند به‌روزرسانی نشده باشند، ممکن است رایانه هنگام تلاش برای پخش یک ویدیو یا بازی قطع شود. مدیریت دستگاه ویندوز را تجزیه و تحلیل کنید تا مطمئن شوید هیچ دستگاه دیگری متصل نیست.

مشکلات سیستم عامل

برای اطمینان از عملکرد روان دستگاه، مطمئن شوید که همه به روز رسانی­ها نصب شده­اند. برای اینکه بتوانید سیستم را به روز نگه دارید، ضروری است که از یک نسخه قانونی از سیستم عامل استفاده کنید. توصیه می­شود همیشه یک نسخه قانونی از ویندوز مایکروسافت را اجرا کنید تا بتوانید به روز رسانی­ها را دانلود کنید. اگر از ویندوز 10 استفاده می­کنید، گزینه به روز رسانی به طور خودکار روشن می­شود.

گرم شدن بیش از حد

اگر دمای پردازنده سیستم شما بالاتر از حد معمول باشد، این احتمال وجود دارد که کامپیوتر هنگ کند. علائمی که از طریق آن‌ها می­توانید دمای بالاتر پردازنده خود را تشخیص دهید نویز غیرعادی هنگام راه اندازی و صدای بالا است. وقتی سیستم را روشن می­کنید آن را تحلیل کنید و به صدای تولید شده توسط فن با دقت گوش دهید. همچنین، RPM  را کنترل کنید، وارد تنظیمات CMOS شوید و مطمئن شوید که هیچ پیام خطایی توسط BIOS گزارش نشده است.

تعمیرات لپ تاپ گیمینگ ایسر

رم ناکافی

اگر لپ تاپ گیمنیگ ایسر در فواصل زمانی معین هنگ می­کند، دلیل آن می‌تواند کمبود RAM باشد. داشتن رم قابل توجهی برای اجرای روان سیستم الزامی است. گاهی اوقات، ممکن است برنامه‌ها و بازی‌های سه بعدی روی دستگاه نصب شده باشند که آن را حجیم کرده و از این رو باعث مشکلات هنگ کردن سیستم می‌شود. علاوه بر این، کاملاً محتمل است که مادربرد، CPU  یا منبع تغذیه به درستی کار نکند. در چنین مواردی، ارتقاء رم یا نصب مجدد سیستم عامل ویندوز ممکن است به حل مشکل کمک کند.

خرابی هارد دیسک

بررسی کارشناسان نمایندگی ایسر نشان میدهد صدای کلیک که از هارد سیستم شما خارج می­شود چیزی نیست، بلکه علامتی است که به شما هشدار می­دهد که مشکلی در هارد دیسک وجود دارد. برای حل این مشکل، به وب سایت سازنده بروید و روش عیب یابی را بررسی کنید. از طرف دیگر، یک بررسی تشخیصی برای بررسی هارد دیسک انجام دهید و پس از آن راه حل مناسب را اجرا کنید. به دلیل نقص هارد دیسک، اگر هر یک از داده­ ها به طور تصادفی حذف شود، می­توان آن را با استفاده از ابزار بازیابی هارد دیسک به طور موثر بازیابی کرد. ولی در نهایت بهترین راهکار تعویض نسخه هارد معمولی با SSD میباشد و این روند تاثیر بسزایی در افزایش سرعت خواهد داشت.

سخن پایانی

امیدواریم که از خواندن این مقاله تحت عنوان تعمیرات لپ تاپ گیمینگ ایسر استفاده کافی را برده باشید. اگر این مقاله برای شما مفید واقع شد آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و نظرات ارزشمند خود را با ما در بخش دیدگاه در میان بگذارید.

معمولا لپ تاپ های گیمینگ ایسر به دلیل پردازش بالایی که هنگام بازی دارند حرارت بالایی تولید میکنن که تا حدی طبیعی است ولی اگر این حرارت بیش از حد باشد و منجر به خاموش دستگاه شود نیاز به بررسی و عیب یابی دقیق دارد.

خیر . به دلیل اینکه لپ تاپ ها از چیپ گرافیک بهره میبرند و این قطعه به صورت Onboard بروی برد توسط کمپانی تولید کننده نصب شده امکان ارتقا ندارد.

مشکلات نرم افزاری ، بروز نبودن درایور ها ، پایین بودن ظرفیت رم و مستهلک شدن هارد میتواند دلایل اصلی کند کار کردن لپ تاپ گیمینگ ایسر باشد. به همین دلیل پیشنهاد میشود تا جای ممکن قطعاتی مثل رم و هارد را ارتقا داده،دستگاه خود را سرویس کنید و سیستم عامل جدید نصب کنید