ارتقا لپ تاپ ایسر

لپ‌تاپ‌ها محبوب‌ترین نوع کامپیوترهای شخصی هستند و فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست. این وسیله قابل حمل است. با این حال، یکی از قربانیان مهمی که باید در مقایسه با دسکتاپ انجام دهید، ارتقاء پذیری است.   به طور کلی دو جزء وجود دارد که می­توان آن‌ها را در لپ تاپ­های ایسر ارتقا یا جایگزین کرد. اولین مورد RAM  یا حافظه دسترسی تصادفی است. این حافظه سریعی است که رایانه برای ذخیره اطلاعات از نرم افزارهای در حال اجرا استفاده می­کند. هرچه رم بیشتری داشته باشید، می‌توانید برنامه‌های بیشتری را اجرا کنید (یا تب‌های مرورگر را که می‌توانید باز کنید) بدون نیاز به دسترسی آهسته به هارد دیسک. دومین جز هارددیسک می­باشد که می­توانید حافظه داخلی لپ تاپ را افزایش دهید. ما در این مقاله قصد داریم تا با شما عزیزان در رابطه با ارتقا لپ تاپ ایسر و جزئیات آن بحث نماییم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

نحوه ارتقا رم

افزایش سرعت لپ تاپ ایسر تنها با هارد لپ تاپ ایسر صورت نگرفته، در مواردی می توان با ارتقا رم لپ تاپ acer به راندمان مدنظر دست یافت. رم لپ تاپ ها تاثیر شگرفی در سرعت پاسخ دهی سیستم به نیازهای پایه و حتی حرفه ای داشته و می توانند پیشرفت تعجب برانگیزی را در بخش سخت افزاری دستگاه رقم بزنند.

با ارتقا رم لپ تاپ acer می توانید سرعت سیستم خود را به صورت قابل توجهی بهبود ببخشید. به عنوان مثال رم های 4 گیگابایتی به طور معمول قابلیت ارتقا به 8 یا 16 گیگابایت را داشته؛ مهندسین و کارکنان فعال در مجموعه ارتقا رم لپ تاپ acer را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت برای شما انجام می دهند.

بررسی نمایندگی ایسر نشان میدهد یکی از گزینه ­های ارتقا لپ تاپ ایسر رم می­باشد. شما می­توانید رم را به تعداد که مادر برد تایین کرده است ارتقا دهید. RAM  یکی از اجزای مهم لپ تاپ شما است. در حالی مقدار رمی که با لپ تاپ شما برای چند سال اول ارسال می­شود خوب می­باشد، بسیاری از ما ممکن است چند سال بعد به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز داشته باشیم. البته، دلایل متعددی برای آن وجود دارد، مانند به‌روزرسانی‌های مکرر سیستم عاارتقا لپ تاپ ایسرمل و نرم‌افزارهایی که به حافظه بیشتری نیاز دارند. اگر لپ تاپ ایسر شما کند کار می­کند، این احتمال وجود دارد که افزودن رم بیشتر بتواند بسیاری از این مشکلات را برطرف کند. در واقع ارتقاء رم مقرون به صرفه است و حتی می­توانید با انجام این مراحل این کار را در خانه انجام دهید. برای ارتقا رم لپ تاپ خود قدم به قدم مراحل زیر را انجام دهید:

بررسی اینکه آیا لپ تاپ شما از رم اضافی پشتیبانی می­کند یا خیر

برای اینکه بدانید لپ تاپ ایسر شما از رم اضافی پشتیبانی می­کند، می­توانید نرم افزارهایی مانند Crucial System Scanner  یا CPU-Z  را روی سیستم خود اجرا کنید. هر دوی این نرم افزارها به صورت رایگان در دسترس هستند و اطلاعات مربوط به رم فعلی شما و وجود اسلات­های رم اضافی در لپ تاپ شما را نشان می­دهند. اگر از Crucial System Scanner  استفاده می­کنید، آن را اجرا کنید و روی دکمه Scan کلیک کنید.

کل فرآیند باید چند دقیقه طول بکشد و پس از تکمیل، نرم افزار کل اطلاعات سیستم را به همراه ارتقاهایی که می­توانید انجام دهید نمایش می­دهد. حتی CPU-Z  نیز به روشی مشابه کار می‌کند، اما ارتقاهای سازگار را پیشنهاد نمی‌کند و باید به صورت دستی به دنبال جزئیات اسلات‌های رم و نوع رم نصب‌شده در لپ‌تاپ با کلیک بر روی زبانه‌های Memory و SPD باشید.

حداکثر میزان ساپورت رم و هارد

این نرم افزارها در اکثر مواقع دقیق هستند، با این حال توصیه می­شود برای اطلاعات دقیق­تر، راهنمای کاربر لپ تاپ را نیز بررسی کنید. برخی از لپ‌تاپ‌های ایسر ممکن است غیر قابل جابجایی داشته باشند یا دارای رم داخلی مادربرد باشند. در چنین سناریوهایی، ارتقاء RAM می­تواند یک کار پیچیده باشد و ممکن است به پشتیبانی مرکز خدمات برند نیاز داشته باشد.

هنگامی که متوجه شدید که می‌توانید رم را در لپ‌تاپ خود ارتقا دهید، بررسی کنید که چقدر رم اضافی می‌تواند مصرف کند. اکثر آخرین مدل‌های لپ‌تاپ باید از 16 گیگابایت رم پشتیبانی کنند، اما اگر از لپ‌تاپ‌های گیمینگ پیشرفته استفاده می‌کنند، ممکن است 32 و یا حتی 64 گیگابایت رم را در خود جای دهند.

ارتقا لپ تاپ ایسر

باز کردن پنل پشتی لپ تاپ

قبل از باز کردن پنل پشتی لپ تاپ، مطمئن شوید که لپ تاپ خود را خاموش کرده و باتری آن را خارج کرده اید. هنگامی که باتری را خارج کردید، پشت آن را با پیچ گوشتی سازگار باز کنید. به منظور جلوگیری از تخلیه الکترواستاتیک از بدن خود، مطمئن شوید که با لمس هر جسم فلزی دیگری خود را ایمن کنید. پس از باز کردن قسمت پشتی، ماژول RAM را پیدا کنید.

این روش ممکن است از مدلی به مدل دیگر متفاوت باشد و در مورد لپ‌تاپ‌هایی که باتری‌های غیرقابل تعویض دارند، اگر باتری آن را در نیاورید مشکلی ندارد. همچنین برخی از مدل‌های لپ‌تاپ با دسترسی آسان به پشت عرضه می‌شوند که به شما امکان می‌دهد بدون حذف کل پنل پشتی، رم بیشتری را تعویض یا اضافه کنید.

اضافه شدن رم جدید

اکثر لپ‌تاپ‌ها معمولاً یک اسلات رم اضافی دارند که می‌توانید ماژول رم اضافی را در آن وصل کنید. اگر اسلات رم اضافی ندارید، می­توانید رم موجود را حذف کرده و یک رم با ظرفیت بالاتر جایگزین کنید. به عنوان مثال، اگر لپ‌تاپ با 8 گیگابایت رم با یک اسلات رم دارید، در چنین شرایطی ممکن است مجبور شوید ماژول رم 8 گیگابایتی خود را حذف کرده و آن را با چیزی بالاتر جایگزین کنید.

برای حذف رم قدیمی، گیره­هایی را فشار دهید که رم را نگه می­دارند. رم را به آرامی و بدون دست زدن به کانکتورهای فلزی خارج کنید. برای افزودن رم جدید، ماژول رم جدید را به درستی نزدیک شکاف آن تراز کنید. رم را با زاویه 45 درجه به آرامی فشار دهید تا صدای کلیک بشنوید.

رم را به سمت پایین فشار دهید تا در داخل گیره­ها قفل شود. هنگامی که رم جدید در جای خود قرار گرفت، پنل پشتی و باتری لپ تاپ را برگردانید. لپ تاپ خود را روشن کنید تا به طور خودکار ماژول RAM جدید را شناسایی کند. ارتقاء رم باید لپ تاپ شما را سریعتر کند و چند سال به عمر آن اضافه کند.

ارتقا هارد HHD به SSD

یکی دیگر از اجزایی که می­توانید در لپ تاپ ایسر ارتقا دهید هارد می­باشد. برای ارتقا هارد لپ تاپ ایسر به شرح زیر عمل نمایید:

شبیه سازی درایو اصلی شما

اگر لپ‌تاپ شما در حال حاضر در شرایط عملکرد خوبی است اما می‌خواهید به یک SSD جدید ارتقا دهید، بدون دردسرترین گزینه این است که درایو موجود را به درایو جدید شبیه‌سازی کنید و سپس آن‌ها را تعویض کنید. نکته کوتاه این است که درایو کاملاً جدید خود را بردارید، آن را با کابل USB به SATA به لپ تاپ خود متصل کنید و یک کپی کامل 1:1 از درایو قدیمی در درایو جدید ایجاد کنید.

ارتقا لپ تاپ ایسر

پشتیبان گیری از درایو اصلی

حتی اگر قصد دارید با نصب تمیز سیستم عامل فعلی خود یا ارتقاء به یک سیستم عامل جدیدتر شروع به کار کنید، ما توصیه می­کنیم از درایو اصلی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر درایوی که در حال تعویض آن هستید دارای خطا باشد، این مرحله بسیار مهم است. اکنون باید یک کپی کامل از داده‌ها بگیرید تا بتوانید تا حد امکان قبل از مرگ درایو، آن‌ها را بازیابی کنید.

انتخاب درایو جدید

کارشناسان بخش تعمیرات لپ تاپ ایسر پیشنهاد میکنند هنگامی که به درستی از دیسک خود نسخه پشتیبان تهیه کردید مرحله بعدی انتخاب درایو شما است. در حالی که ممکن است تصور کرده باشید که این بخش از آموزش در مورد اندازه فضای ذخیره سازی درایو صحبت می­کند، اما جزء فرآیند کاملاً به اختیار شما بر اساس فضای مورد نیاز شما است. تنها چیزی که باید در مورد اندازه درایو بگوییم این است که با توجه به کاهش قیمت مدل‌های  SSD، توصیه می‌کنیم از خرید هر چیزی کوچک‌تر از 120 گیگابایت درایو خودداری کنید.

نصب درایو جدید

این مرحله­ای است که اکثر مردم هنگام فکر کردن به نصب یک درایو جدید بر روی لپ تاپ خود به آن فکر می­کنند، تمام کارهای آماده سازی جدا از پروژه، تغییر درایو فیزیکی است. اگر لپ‌تاپ خود را خاموش نکرده‌اید، آن را خاموش کنید، اگر به برق وصل است آن را از برق بکشید و باتری را خارج کنید.

در حالی که برای مشاهده نحوه دسترسی به محفظه درایو لپ‌تاپ خود باید با دفترچه راهنما و سازنده خود مشورت کنید، برای اکثریت غریب به اتفاق لپ‌تاپ‌های موجود در بازار معمولاً یک پنل دسترسی سریع وجود دارد. یکی از نکاتی که ما به شدت توصیه می­کنیم این است که از هر مرحله از فرآیند با دوربین عکس بگیرید.

پیچ­ها را با احتیاط باز کنید (ممکن است نتوانید به طور کامل آن‌ها را باز کنید؛ زیرا بسیاری از پیچ­های قاب لپ تاپ واشرهای نگهدارنده کوچکی دارند که از افتادن کامل آن‌ها از بدنه جلوگیری می­کند) و به آرامی پنل را باز کنید.

انواع هارد SSD

با این مدل خاص، ما از طریق پنل سرویس به چندین مؤلفه دسترسی پیدا می­کنیم. در سمت راست پایین، محل قرارگیری هارد دیسک اولیه که درایو خرابی را که می­خواهیم جایگزین کنیم را در خود جای می­دهد پیدا می­کنیم. در کنار درایو اصلی می‌توانید دو DIMM حافظه را ببینید، سپس در کنار آن یک اسلات خالی mSATA، زیر آن (مستطیل سفید با سیم‌ها) آداپتور Wi-Fi، و بالای آن قسمتی که برد مدار خالی قابل مشاهده است، وجود دارد.

ارتقا لپ تاپ ایسر

برخی از لپ‌تاپ‌های ایسر دارای پنل‌های خدماتی جداگانه برای هر جزء هستند، بنابراین باید پنل خاصی را برای درایو هارد باز کنید. لپ‌تاپ‌های ایسر به قدری فشرده ساخته شده‌اند که برای دسترسی به درایو (مانند برداشتن صفحه‌کلید) باید تلاش بیشتری کنید.

نحوه ارتقا هارد

پیچ­های نصب روی هارد دیسک را باز کنید و به آرامی مجموعه را از لپ تاپ جدا کنید. نگرانی اصلی شما در اینجا باید این باشد که هیچ یک از پیچ­های کوچک را در بدنه لپ تاپ نیندازید و  هارد دیسک یا جعبه را روی برد مدار زیر آن نکشید.

با حذف مونتاژ تنها کاری که باید انجام دهید این است که درایو قدیمی را با درایو جدید تعویض کنید. پس از نصب سیستم عامل خود، توصیه می­کنیم تکنیک تصویربرداری را که در بخش قبلی این مقاله در مورد آن صحبت کردیم، مجدداً مشاهده کنید. سیستم عامل را نصب کنید، تمام درایورها را به روز کنید، برنامه­های خود را نصب کنید و قبل از اینکه واقعاً از دستگاه شروع به استفاده کنید، لحظه‌ای وقت بگذارید و تصویری از درایو بسازید.

یکی از چالش های بزرگی که عموما کاربران لپ تاپ های ایسر با آن رو به رو هستند، ارتقا cpu لپ تاپ acer است. به دلیل پیچیدگی های ساختاری و فشردگی های سخت افزاری موجود، عموما ارتقا پردازنده لپ تاپ ایسر با مشکلاتی همراه خواهد بود. از این رو بهتر و منطقی تر است که این کار حتما توسط متخصص این امر انجام شود.

ارتقا cpu لپ تاپ acer تاثیر به سزایی در افزایش سرعت لپ تاپ ایسر داشته و عملکرد دستگاه را به صورت قابل توجهی ارتقا خواهد داد. اما توجه داشته باشید که تشخیص امکان ارتقا و ارتقا cpu لپ تاپ acer حتما باید توسط متخصصینی حرفه ای انجام شده تا کوچکترین آسیبی متوجه قطعات و مدارهای مجاور این بخش مهم نشود.

هدف از نگارش این مطلب بررسی دقیق ارتقا cpu لپ تاپ acer و تاثیرات آن در افزایش راندمان لپ تاپ می باشد. همچنین در این صفحه به پرسش هایی از قبیل هزینه ارتقا cpu لپ تاپ، تاثیر ارتقا رم لپ تاپ acer بر عملکرد دستگاه و … پاسخ داده خواهد شد؛ همراه ما باشید.

هزینه ارتقا هارد لپ تاپ

هزینه ارتقا هارد لپ تاپ به عوامل مختلفی نظیر برند و مدل انتخابی هارد جدید، پیچیدگی ساختاری لپ تاپ و … وابسته بوده و امکان تعیین هزینه مشخص و تعریف شده ای برای آن وجود ندارد.

متخصصین فعال در مجموعه پس از مشاهده لپ تاپ شما و بررسی آن، مدل های سازگار پردازنده را به شما معرفی کرده و قیمت حدودی ارتقا هارد لپ تاپ acer را برای شما بیان خواهند کرد.

ارتقا پردازنده لپ تاپ ایسر

خراب شدن قطعه و یا اختلال در عملکرد لپ تاپ تنها دلایل موجود برای تعمیرات لپ تاپ ها محسوب نمی شوند؛ در مواردی ممکن است ارتقا و بهبود عملکرد، هدف اصلی از تعمیر یک سیستم و یا تعمیر لپ تاپ باشد. حال ممکن است این ارتقا در بخش نرم افزاری دستگاه اعم از نصب و ارتقا انواع سیستم عامل ها بر روی لپ تاپ، نصب و ارائه تمامی درایورهای لپ تاپ، نصب و فروش انواع آنتی ویروس و فایروال اورجینال با قابلیت آپدیت از اینترنت، نصب انواع نرم افزارهای جانبی (تخصصی و غیر تخصصی)، بکاپ گیری از اطلاعات دستگاه و ذخیره آن صورت گیرد و یا مربوط به بخش سخت افزاری آن یعنی ارتقا cpu لپ تاپ، ارتقا رم لپ تاپ و … شود.

این مرکز به عنوان نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر، ارتقا پردازنده لپ تاپ ایسر را با دقتی هرچه تمام تر و با استفاده از بروزترین ابزارها و تجهیزات انجام داده و افزایش سرعت لپ تاپ ایسر را برای شما به ارمغان می آورد. علاوه بر ارتقا cpu لپ تاپ acer، ارتقا cpu لپ تاپ dell، ارتقا رم لپ تاپ acer، ارتقا cpu لپ تاپ hp و … نیز در این مجموعه انجام خواهد شد.

دلایل ارتقا پردازنده لپ تاپ ایسر

سرعت کم، هنگ کردن و یا عدم نصب نرم افزارهای مختلف بر روی سیستم، از پررنگ ترین دلایل جهت ارتقا cpu لپ تاپ acer به شمار می روند. در صورتی که با مواردی این چنینی رو به رو شدید می توانید با کارشناسان حرفه ای و خبره ما تماس گرفته و امکان یا عدم امکان ارتقا cpu لپ تاپ acer خود را جویا شوید.

سلامت CPU خود را بررسی کنید!

همیشه سرعت کم، هنگ کردن و یا عدم نصب نرم افزارهای مختلف بر روی سیستم ناشی از عملکرد ضعیف CPU نبوده و در مواردی ممکن است ناشی از راندمان کم سایر اجزا باشد. از این رو پیش از هرگوه اقدامی منطقی تر است سلامت پردازنده خود را به خوبی بررسی کنید و سپس توانایی لپ تاپ برای ارتقا پردازنده را بررسی کنید.

از جمله راهکارهایی که می تواند شما را از سلامت سی پی یو مطلع سازد، بررسی درصد عملکرد پردازنده می باشد. برای اینکه  درصد عملکرد سی پی یو خود را متوجه شوید، می توانید بدین گونه عمل کنید : به قسمت Task Manager مراجعه کرده و میزان درگیری CPU را مشاهده کنید.

حداکثر میزان استفاده از CPU شما باید عددی در بازه 5 الی 35 درصد باشد اما اگر درگیری CPU شما در اغلب وقات بیش از 90 درصد است، حتی زمانی که کار خاصی انجام نمی ‌دهید، زنگ خطری جدی برای سلامت پردازنده می باشد. در این صورت بهتر است هرچه زودتر توانایی لپ تاپ را از نظر ارتقا CPU بررسی کنید. اگرچه دانستن این موضوع خالی از لطف نیست که در مواقعی ممکن است که پردازنده شما بیش از 10 تا 15 درصد استفاده را نشان ندهد، اما همچنان کند باشد. سایر عوامل مثل به روز بودن نرم افزارها و … را بررسی کنید.

همچنین اگر با برنامه هایی سر و کار دارید که به سرعت بالا و رندرگیری حرفه ای نیاز داشته اما با پردازنده ای تک هسته ای اجرا می شوند منطقی تر است ارتقا سی پی یو را اولویت کار خود قرار دهید. در نهایت، اگر هنگام باز کردن تعداد زیادی تب در مرورگر خود یا باز کردن چندین برنامه، دچار فریز، لکنت یا تاخیر شده باشید، ارتقای سی پی یو می تواند گزینه ای منطقی برای شما باشد.

سخن پایانی

امیدواریم که از خواندن این مقاله تحت عنوان ارتقا لپ تاپ ایسر استفاده کافی را برده باشید. اگر این مقالع مورد پسند شما قرار گرفت آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و در بخش دیدگاه نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اکثر لپ تاپ های ایسر در قاب پشتی دارای درب و دسترسی برای تعویض و یا ارتقا رم هستند. بسته به نوع مدل لپ تاپ و نسل پردازنده و Cpu میتوانید رم لپ تاپ ایسر خود را ارتقا دهید

بله هم میتوانید SSD را به جای هارد قدیمی قرار دهید و همینطور میتوانید به صورت همزمان از هر دو بهره ببرید اما معمولا باید یکی از هارد ها در جای DVD قرار بگیرد.

بله نمایندگی ایسر این امکان را فراهم کرده که رم ، هارد و پردازنده شما را تا جای ممکن با بهترین و با کیفیت ترین قطعات ارتقا دهد.

یکی از دلایل اصلی ارتقا هارد لپ تاپ ایسر به SSD افزایش و بهبود سرعت بوت شدن و سیستم عامل است. بعد از ارتقا ،نمایندگی ایسر نصب سیستم عامل ویندوز ،نرم افزارهای عمومی و درایور ها را به صورت رایگان انجام میدهد.